Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Uppsala snart! (Pengar snart, gud vad jag vill ha lön nuuuuuuu)

Av Susanna - 20 maj 2009 12:22


Till veckan åker jag till Uppsala en vecka, ska bli trevligt. Först ska jag träffa Mamma, gå på stan äta lunch sen drar vi eventuellt till Stockholm under dagen. De är dags för Sanna att leta reda p en tärnkläning nämligen eftersom det inte finns ett en enda klänning i den här staden, Karlstad. Ja visst finns det men inga som passar till ett bröllop. Jag vill ju inte direkt ha en H&M klänning.Sen bär det av till Pappa, som inte vet att jag kommer, heheh. Sen under veckan bär de av till syrran och min bror en dag samt träffa min fd styvfar. Sen ville mamma att jag skulle komma ut till hennes nya bostad på lördagen, så vi får väl se hur det blir. Jobbigt och flänga runt sådär. Helt skulle jag bara vilja vara hos Pappa hela tiden, men men jag får väl göra de andra glada också. 


Ååå gud igår pratade jag med mamma och så sa hon att hon hade fått en ätte fin tavla av en arbetskompis, en tavla med nått hjärta ller vad det var och så stod det en dikt där hon hade skrivit, där stod de typ kära Inger (min mamma) och micke (mammas nya) må lyckan vara med er, låt kärleken växa bla bla bla..... jag ville verkligen inte höra, jag bara mmmm.

Jag har jätte svårt att acceptera att hon har en ny, jag gillar ju Bengt, min styvfar. Den nya är säkert jätte trevlig. Jag försöker få mamma att ta det lite lugt, men nej nej hon nästan bor hos honom redan. heheh de här är mitt andra hem, lägenheten som jag har är bara en övernattningslägenhet.


Jag hoppas verkligen när vi träffas att vi slipper prata om hennes nya kärlek hela tiden, för då drar jag till Pappa på en gång alltså. 


Jag har ont i huvudet idag me, har inte snusat sen i förgår. Håller på bli galen men har inte ett öre kvar så de blir inge snus förens på måndag. Jag fattar inte hur jag ska klara mig. Jag mår skit illa. Ja de är väl bäst och sluta, ja men visst är det de men så fort pengarna kommer så står jag där med en snusdosa ändå. De är lättare att sluta röka, verkligen. Men min kära snus...snyft! Nee ska ta och städa tror jag så att jag har nått att göra istället för att sita och tänka på snus hela tiden. Lite glad musik så blir det nog superbra de här. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 26 september 2009 00:27

Oj klockan är 00.27, hehe kanske skulle lägga sig det är den dag imorgon med. Har fått i mig lite vin idag, känner mig lite halvsnurrig måste jag säga. Skönt att det är helg igen, vart en jobbig vecka men, idag var det den enda lugna dagen på förskol...

Av Susanna - 20 september 2009 22:38

Hej hej alla glada! Har inte skrivit på väldigt länge, hmm vad kan det bero på. Jo det har skett en massa nytt i mitt liv som var tvungen att smälta in lite. För det första har jag flyttat till Malmö, japp ni hörde rätt. För det andra har jag ...

Av Susanna - 14 juli 2009 14:30

Japp idag är man ledig så himla skönt, fast det känns som man jobbar hela tiden för den här lediga dagen skulle kvitta, för man känner sig aldrig utvilad ändå. Igår var jag riktigt trött och seg. Det tar på krafterna och jobba 100 procent kan man ju ...

Av Susanna - 9 juli 2009 17:25

Jepp idag har jag varit ledig, ganska skönt faktiskt.  Har suttit och slipat på min cv idag, det är dags att söka jobb i och med att sommarviket tar slut i Augusti. Visst jag är säkert garanterad vik under hösten och så, men det blir ju inte varje d...

Av Susanna - 7 juli 2009 22:14

Jobb jobb, jobb och jobb hela veckan nästan, inte torsdag.  Pengarna är slut, är helt lustpank, skitråkigt.  Har inge speciellt att skriva idag, har haft en bra arbetsdag.  Min dag har typ sett ut såhär, gått upp, gått till jobbet, jobbat, gått hem ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards