Alla inlägg under september 2008

Av Susanna - 28 september 2008 15:07

Håller på och städa är snart färdig, behövs dammas lite här och var, gjorde nyss iordning skrivbordet, såg ut som hundra års världskrig på skrivbordet.

 Igår va vi hos person och Marika, åt räkmaka och drak lite vin och öl, de blev två öl och ett glas vin för mig bara. Va lite småseg igår eftersom jag och Daniel hade festat lite för oss själva i fredags. men jag var iallfall uppe till runt 01.00


Lite senare idag ska jag läsa litte litteratur och träna på gitarren som jag har till nästa måndag. Är så sugen på att gå ut och äta idag, men vart de vet jag inte, finns inte så många ställen öppna idag. 


Lovade att jag skulle lägga ut sänggaveln så här kommer den:

Av Susanna - 26 september 2008 21:13

I förgår träffade jag Amanda, min förra kurskamrat. Har inte träffas på hela sommaren då hon har vart ute i sin sommarstuga. Vi tog en fika på stan och prata i massor , mycket trevligt. Sen igår så va jag på stan igen och fikade med Sofia min nya kurskamrat, lika trevligt det.


Idag har jag gjort en sängavel, och gissa om jag blev supernöjd. Nu är de bara lite tavlor, en nytt skrivbort och stegarna som ska sätta upp på varsin sida av sängen, sängbordsstegar typ, ja de är svårt och förklara men bilder kommer senare.


Känner mig så tung i lungorna efter jobbet med sängaveln, ansträgning. Måste snart gå och kolla upp mina lungor för de låter som jag har rökt i 50 år när jag andas trots att jag inte röker. De är riktigt jobbigt måste jag säga. De är som att an inte får luft i mellanåt, usch! man jag drar mig i sista sekunden som vanligt.  Inte ska jag till doktorn inte, ne jag mår så prima så :0(

Av Susanna - 19 september 2008 20:45

Nu har jag återgått till vardageen igen, har vart hemma i en vecka nu. Nu är man gudmor till väldens underbaraste lilla flicka, Haley.

Samma kväll som jag kom till syrran började vi förberede inför dopen som skulle sk dagen efter. Vi bakade för fulla muggar, och bra blev det. Vi gjorde tårta, gladkaka, sockerkakor, äppelpaj. Vi hade allt under kontroll och jag kände på mig att de skulle bli perfekt. Tills syrran säger, sanna jag har glömt att köpa dukar till borden. Men sen kom jag på den briljanta idéen syrran hade rosa och lila panellängder som man kunde använda som dukar. Hon hade nämligen köpt serveter i lila och rosa så de va ju aldeles perfekt. Dukningen blev väldigt bra måste jag säge och de va ingen som la märke till att de låg gardiner på borden, hahah.


Fick läsa en dikt i kyrkan inför 40 pers, lite smått nervös va jag men de gick hur bra som helst. Haley va så lungn och fin under hela dopet, inge skrick här inte. Har lagt in några bilder från dopet och lite andra bilder från Uppsala. Tyvärr blev inte alla bilder bra från dopet, va så konstigt ljus inne i kyrkan. 


Imorgon åker jag till Sigtuna på Malins vernissage, en fotoutställning .En gammal kurskamrat från Konst och design som har den. Utställningen heter "Reflections of a dimond in the Lotus of Life" en fotutställning från hennes resa i Indien, från Mc Leod Ganj i norra Indien, om människor från flykt i hemlandet Tibet, om kärlek till livet och himalayas förförisk skönhet.


Åker med min lärare som jag hade i kursen, ska bli skoj och träffa henne igen. En helt underbar lärare för övrigt.

Av Susanna - 4 september 2008 22:01

Ja fy de ser ut som bara den här hemma nu, brunt papper på golvet som skydd för eventuellt spill av tapetlim och spakel. Målaren dränker alla tapeterna i massa lim, och då menar jag kompiöst mycket lim. Inte slösa på det inte. Men å andra sidan så blir det kanon bra. De står saker överallt så man knappt kommer en milimeter, sakerna som skall tillhöra sovrummet, vardagsrummet, hallen och köket är utsprida lite överallt för att tapetseraren ska komma åt alla väggarna. Så helt enkel "En röra i allt det fina". Badrummet är färdigt och jag har äntligen fått duscha normalt, utan att ställa mig vid diskhon och försöka schamponera in håret och själja, ingen hit med andra ord. Daniel står i duschen nu....jihaaa,johhooo hör jag honom säga, heheh han längtade också till duschen visst heheh.


Imorgon börjar bildskapande i skolan och förskolan-kursen. Sja bli riktigt skoj de. På lördag åker jag till Uppsala, åker till syrran på en gång på kvällen där. Ska hjälpa henne och baka inför dopet. Sen i kyrkan ska jag säga några ord eftersom jag skall vara gudmor så ville gärna prästen att jag skulle säga några ord. Vet inte riktigt vad de va syrran sa att de va något som hade med kärlek och om att vara gudmor, de blir nog jätte bra de :0). Det blir extra roligt att det är i Uppsala domkyrka som healy ska döpas i för den är såååå fin den kyrkan, väldigt pampig o stor, gigantsk.



Av Susanna - 2 september 2008 15:05

Nu har han börjat hängt upp lite tapeter i hallen, gud så bra de blir. jiipppiii

Av Susanna - 1 september 2008 08:23

Jepp nu är tapetseraren och mattläggaren här, lite småjobbigt och vara hemma när de är här och arbetar måste jag säga. Man känner sig lite smått ivägen, fast det bara är jag som förmodligen tycker det hihi. Men fint kommer det nog bli :=)


11:46

hehe nu har jag tagit en bild på hur badrummet ser ut för tillfället, inga bad här inte för tillfället.


22:22

Jepp nu har den ena kursen startat "barn och musik". Första kursdagen var helt fantastisk. Vi började med att presentera oss, som man brukar göra sen började vi värma upp lite med röstträning och sedan började vi med lite enklare sånger med trevliga texter och melodier..hih sen delade vi in klassen i två grupper, vi blev fyra i min grupp. Sen fick vi komma in och sjunga lite med henne, lite solo till och med. Nervöst men det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Föst sjöng vi "Eart song" med michael Jackson och sen "Memory" med Trevor Nunn. måste säga att jag blev lite förvånad över mig själv visste inte ag hade sådanna sångresurser som jag fick till där så jag känner mig väldigt stolt över mig själv :=)


Imorgon kommer en nya dag då börjar säkert tapetseraren att tapetsera, idag har han bara spaklat i hallen och vardagsrummet, sen har mattläggaren laggt golvet i badrummet blev jätte snyggt med den gröna mattan. Vi fick välja mellan tre färger, blå,grön och gul. Hade blå innan och jag är lite trött på att jämt ha blått i badrummet så jag valde grönt istället och dessutom har jag och Daniel köpt ett nytt duschdraperi som går i ljusgrön med gröna bladväxter så de passar ju perfekt.

Ovido - Quiz & Flashcards